Ca un toreador mă văd
intrând ,cu blândeţe…
printre coloanele frumos arcuite,
maiestuos…cu joben auriu
şi cu garoafă albă la reverul fracului ,
vrând să iau taurul de coarne
şi să-l aşez uşor la pământ…
chiar în mijlocul arenei !

în acorduri de marş triumfal,
sub un ropot de-aplauze călduroase,
primind zâmbete şi surâsuri binevoitoare
din toate părţile , mă avânt ,cu multă iscusinţă ,
făcând paşi , cadenţaţi şi siguri ,de step…
gata pentru-o luptă cu izbândă

ca-ntr-un dans de capă şi spadă,
misterios, îmi las capul uşor pe spate
şi prind  muleta de mătase,
cu graţie, ca pe-o dansatoare

şi ea mi se lasă plimbată ,uşoară ca un fulg…
în sus şi-n jos , la stânga şi la dreapta
şi mă-mpresoară cu eleganţă,
când facem poze
(pentru aplauze şi pentr-un respiro... !)

după care lupta se-adânceşte
şi paşii-mi sunt tot mai repezi  
iar pulsul trăirii mi-e-n crescendo
şi iară m-avânt şi iară fentez…
până ce taurul oboseşte,
se tot risipeşte
şi dispare !

lăsându-mă-ncordat …
cu zbatere de tâmplă a mirare
şi-mbrăţişat cu-o nălucire-n mătasă roşie !
cu gându-mi prea-nălţat într-o mare visare  
şi fără de vreo finalizare…




This entry was posted on 3/23/2014 02:45:00 p.m. and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comentarii: