AERODINA LENTICULARA !!!
autor ing . HENRI COANDA
si...
PRESIUNEA NEGATIVA =
autor
ing . ION CIREASA -Romania
si rezulta
NAVETA SPATIALA
cu MOTOR IONIC si cu
AMPLIFICATOR ELECTROSTATIC !!!
=
"OZN-uri MADE in ROMANIA !!! "
Silver Bug
previous
Play
Previous
7/13
Next
Tweet
Close
previous
Play
Previous
7/13
Next
Tweet
Close
Silver Bug
Acasă Memor ”Henri Coandă, savantul îndrăgostit de zborul păsărilor” de Daniela Șontică
MemorSocietas et OeconomiaScientiaTechnicae
”Henri Coandă, savantul îndrăgostit de zborul păsărilor” de Daniela Șontică
de
Daniela Șontică -
27 septembrie 2018
1076
Daniela Șontică Henri Coandă
logo rubrica memor daniela sontica leviathan.roÎn timp ce Constantin Brâncuși a esențializat ideea zborului în celebra lucrare ”Măiastra”, Henri Coandă (1886 – 1972) a inventat și perfecționat inginerește aparate de zbor.
Copil fiind, Henri Coandă s-a îndrăgostit de vânt și de zborul păsărilor. Mereu a dorit să construiască propria sa pasăre. Și a reușit. În 1910 a zburat cu avionul său, atunci auzindu-se pentru prima dată de un avion cu reacție. La 15 octombrie 1910 a prezentat la Paris, la Expoziţia Aeronautică Internaţională, un avion cu o pronunțată formă aerodinamică despre care francezii au spus că este desprins dintr-un desen SF.
Cel mai interesant era sistemul de propulsie – ”o elice intubată”, cum au afirmat atunci specialiștii germani. Aceasta se baza pe o turbină de aer ale cărei pale asigurau aspirația aerului, racordul și propulsia. Gazele de eșapament se amestecau cu aerul deja aspirat, realizând în momentul evacuării efectul de reacție. Coandă obținuse la 9 august 1910, în Franța, brevetul de invenție pentru motorul acestui avion pe care il numea turbo-propulsor.
Coandă a testat motorul după închiderea expoziției, la aeroportul Issy-les-Moulineaux, în apropiere de Paris, dar în timpul zborului de aproape un minut avionul a luat foc si a ars complet. Coandă a scăpat numai cu leziuni ușoare si cu o fractură la antebraț. ”Dar zburasem. Era esențial”, avea să declare el.
1 of 5
Henri Coandă
Henri Coandă
Aeronava Coandă-1910, primul avion cu propulsie prin reacție din lume
Aeronava Coandă-1910, primul avion cu propulsie prin reacție din lume
Aerodina lenticulară
Aerodina lenticulară
Trecea prin momente critice la sfârșitul anului 1911, copleșit de moartea fiicei sale și de mari greutăți financiare, când a fost chemat de Uzinele de Aviație din Bristol, Marea Britanie, să lucreze ca inginer. Acolo a proiectat mai multe avioane care îi vor purta numele, alături de cel al uzinei. Statul român a cumpărat un prim astfel de avion la sfârșitul anului 1912 pentru suma de 37 de mii de lei. După izbucnirea Primului Război Mondial, Coandă pleacă de la Bristol şi revine în Franța, unde va proiecta avioane pentru armata franceză.
Abia 20 de ani mai târziu de la incendiul produs la avionul său, Henri Coandă a înțeles cauza. A pus pe hârtie calcule și demonstrații pentru ceea ce numim astăzi efectul Coandă, pentru care a obținut brevetul în 1934, în Franța. O primă utilizare a efectului a fost făcută chiar de descoperitorul său, care inventează și brevetează în 1935 un aparat foarte interesant, aerodina lenticulară. Acest aparat seamănă izbitor de mult cu ceea ce mai târziu va fi denumit generic OZN.
În anii ’60, Coandă a lucrat pentru armata americană. După perioada americană, a revenit definitiv în România în 1970, la insistențele lui Ceaușescu, care l-a numit chiar consilier cu rang de ministru.
A realizat 250 de invenții certificate prin 707 de brevete internaționale.
Vezi arhiva rubricii Memor de Daniela Șontică
This entry was posted on 12/12/2025 01:58:00 p.m. and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
- Poezii (400)
Etichete
Blog-urile melePictor Ion Cireasa - Picturi in ulei pe panza
Arhiva
Feedjit
Linkuri
Stiri din cultura
Dreptul de autor
Toate informatiile publicate pe aceasta pagina de internet sunt proprietatea poetului Ion Cireasa, si nu pot fi folosite sub nicio forma fara permisiunea acestuia.
Toate informatiile in format text, imagini de pe acest blog pot fi liber copiate si distribuite in format fizic sau electronic, atat timp cat sunt in scop necomercial si se citeaza dreptul de autor: Copyright © Ion Cireasa.
Pentru folosirea în orice mediu destinat vânzării sau care direct sau indirect implică un risc comercial sau pentru includerea în publicaţii este cerută o permisiune scrisă prealabilă de la Ion Cireasa.
Toate informatiile in format text, imagini de pe acest blog pot fi liber copiate si distribuite in format fizic sau electronic, atat timp cat sunt in scop necomercial si se citeaza dreptul de autor: Copyright © Ion Cireasa.
Pentru folosirea în orice mediu destinat vânzării sau care direct sau indirect implică un risc comercial sau pentru includerea în publicaţii este cerută o permisiune scrisă prealabilă de la Ion Cireasa.
Theme by Function
© 2008 POEZII de Ion Cireasa - Blog de poezii Bloggerized by Flash Games Online and Free Online Games

0 comments: